Badanie zjawiska korupcji w sporcie
CASE STUDY
CEL
Zbadanie postaw i opinii na temat zjawiska korupcji w środowisku sportowym
Branża
Sektor publiczny
Zastosowane metody
Badania ilościowe i jakościowe
Wyzwania
Konieczność zapewnienia respondentom maksymalnego poczucia anonimowości i bezpieczeństwa
Rezultaty
W celu uzyskania pełnego obrazu, przeprowadziliśmy badanie, w którym udział wzięła reprezentatywna grupa Polaków w wieku 15 lat i więcej. Uwzględniliśmy także głos zawodników wyczynowych, zapewniając im anonimowość i maksymalne bezpieczeństwo. Oprócz wywiadów i badania ankietowego, do realizacji celów badania wykorzystaliśmy także elementy analizy semiotycznej, czyli analizę symboli, mitów i znaków kulturowych, mogących wpływać na postawy i zachowania respondentów.
Badanie zjawisk o charakterze nielegalnym zawsze stawnowi duże wyzwanie. W ramach badania zastosowaliśmy szereg zabiegów budujących zaufanie do badania. Kwestia poufności była szczególnie istotna w przypadku tego projektu ponieważ, naszym zadaniem było zachęcenie repondentów do udziału w badaniu.
Zastosowane techniki umożliwiły nam uzyskanie wiarygodnego materiału badawczego, na podstawie którego przygotowaliśmy raport przekazany Klientowi.