Badanie otoczenia konkurencyjnego w B2B
CASE STUDY
CEL
Ocena pozycji produktów klienta na tle konkurencji
Branża
Prawnicza
Zastosowane metody
Badanie ilościowe
Wyzwania
Diagnoza stanu marki oraz submarek kierowanych do wąskich grup profesjonalistów: prawników pracujących w kancelariach prawniczych, osób pracujących w administracji samorządowej i szkołach korzystających z programów zapewniających zgodność z prawem oraz wśród studentów prawa
Rezultaty
Projekt, który zakładał realizację badania ilościowego w kilku segmentach profesjonalistów z branży prawniczej, to kolejne potwierdzenie tego, że badania B2B to jedne z największych wyzwań dla zespołów badawczych.
Tego typu zlecenia zazwyczaj realizowane są w trudno dostępnych grupach specjalistów, wśród kadry kierowniczej lub zarządczej, która ze względu na ściśle zaplanowany kalendarz z trudem znajduje czas na rozmowę. A mimo to w przypadku tego case study udało nam się zwiększyć udział respondentów aż o 30%.
Sytuacja wewnątrz firmy
Jak tego dokonaliśmy? Zaczęliśmy od zidefiniowania grup docelowych i zbudowania operatów badawczych. Stworzyliśmy je na podstawie wielu różnych źródeł danych – łączenie danych z kilku źródeł pozwoliło na dodanie kilku parametrów do doboru próby, w oparciu o które mogliśmy budować warstwy.
Proces współpracy
Następnie przeszliśmy do zaprojektowania ścieżki dotarcia do respondentów – w przypadku badań B2B to jedna z powszechnych trudności. W tym przypadku musieliśmy zaplanować proces szczególnie dokładnie, ponieważ response rate zaplanowany do realizacji wynosił około 40%. Oznaczało to, że mogliśmy sobie pozwolić tylko na utratę niemal co drugiego respondenta.
Efekty naszych działań
Żeby zwiększyć skuteczność dotarcia do respondentów, wykorzystaliśmy zachętę w formie dostępu do fragmentu raportu z badania. Powstał on na podstawie kilku dodatkowych pytań badawczych, które wypracowaliśmy z zespołem realizacyjnym po stronie klienta. Udostępnienie go osobom biorącym udział w badaniu podniosło skuteczność dotarcia do respondentów o 30%. Co trzeci badany, który nie chciał wziąć udziału w badaniu, zgodził się na udział w nim po deklaracji otrzymania darmowego raportu w zamian za poświęcony czas. Dzięki temu każdy wygrywał – respondenci, Klient i nasz Zespół Badawczy. Trójstronna transakcja win-win-win to rozwiązanie, które w Openfield lubimy najbardziej.
Chcesz podobnych wyników w swojej firmie? Zgłoś się do nas!