Badanie new product development
CASE STUDY
CEL
Poznanie potrzeb konsumentek korzystających z kubeczka menstruacyjnego
Branża
Zastosowane metody
Badania ilościowe i jakościowe
Wyzwania
Niska znajomość całej kategorii produktów, nieznajomość producenta, obiekcje użytkowniczek związane z użytkowaniem produktu
Rezultaty
Nasze rekomendacje umożliwiły wypozycjonowanie produktu Klienta jako najlepiej sprzedającej się marki kubeczków menstruacyjnych
W jaki sposób wsparliśmy decyzję klienta – polskiego producenta kubeczków – na samym początku istnienia marki, kiedy jeszcze świadomość tego typu rozwiązań była niska, a obiekcje związane z ich stosowaniem spore? Pomogliśmy mu poznać potrzeby konsumentek! Jakie były efekty naszych działań?
Sytuacja rynkowa
W ostatnich latach świadomość ekologiczna w społeczeństwie znacznie wzrosła. Klienci coraz częściej szukają bardziej naturalnych zamienników produktów codziennego użycia, zwłaszcza tych wykonywanych z materiałów o długim czasie rozkładu lub niemożliwych do recyklingu. Wśród nich znajdują się m.in. środki do higieny intymnej, takie jak tampony i podpaski stosowane co miesiąc przez miliony kobiet w Polsce. Oprócz wielorazowych podpasek czy majtek menstruacyjnych, na rynku dobrze przyjęły się kubeczki menstruacyjne.
Proces współpracy
W ramach współpracy zrealizowaliśmy badania ilościowe i jakościowe, dotyczące postrzegania środków higienicznych i zwyczajów konsumenckich Polek. Testowaliśmy koncepty produktowe, opakowania, plan komunikacyjny i dopasowaliśmy poszczególne iteracje badania do poszczególnych potrzeb klienta i faz rozwoju produktu.
Efekty naszych działań
Efektem naszych prac badawczych było stworzenie i wydrukowanie opakowania kubeczków menstruacyjnych, uwzględniającego preferencje i oczekiwania konsumentek, zaplanowanie komunikacji, która zbijała obiekcje użytkowniczek i w efekcie pozwoliła osiągnąć znaczącą pozycję rynkową.
Nasze badania wsparły klienta i pomogły w wypozycjonowaniu jego marki jako najlepiej sprzedającej się w internecie polskiej marki kubeczków menstruacyjnych. Rekomendacje i wnioski przełożyły się także na efektywność konwersji działań marketingowych.