Badanie MVP produktu fintechowego
CASE STUDY
CEL
Dostarczenie rekomendacji na potrzeby budowy produktu fintechowego
Branża
Finansowa
Zastosowane metody
Wyzwania
Konieczność zrozumienia trudnego zagadnienia przez badacza, a także dobrego przełożenia tego na język zrozumiały dla respondentów
Rezultaty
Dopasowanie produktu do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej, identyfikacja obszarów wymagających modyfikacji założeń oraz przygotowanie konceptów strategicznych do budowania komunikacji
Poznanie cech i zasad funkcjonowania nowego systemu finansowania zakupów dla firm oraz dokładny benchmark rynkowy, wykonany przez zespół badaczy, pozwolił ustalić kluczowe przewagi konkurencyjne, wokół których produkt miał być rozbudowywany, pogłębił zrozumienie istoty badania i przygotował badaczy do trudnych wywiadów B2B.
Poznanie specyfiki produktowej otworzyło zespołowi badawczemu drzwi do przygotowania struktury wywiadów. Istotne było przede wszystkim:
- poznanie zwyczajów zakupowych w firmach korzystających z finansowania zewnętrznego,
- zbadanie powiązań między rodzajem zakupów a wybieranym dla nich mechanizmem finansowym,
- sposób wybierania konkretnych mechanizmów finansowych i co stoi za takimi, a nie innymi decyzjami.
Oprócz bezpośrednich trudności merytorycznych związanych z przeprowadzeniem badania, dodatkowym wyzwaniem dla naszego zespołu było odpowiednie zaplanowanie fieldworku i pogodzenie potrzeb informacyjnych, konieczność testowania prototypu produktu finansowego oraz ograniczone możliwości czasowe respondentów.