Badanie uczciwości w służbie cywilnej
CASE STUDY
CEL
Diagnoza poziomu kultury uczciwości w służbie cywilnej
Branża
Jednostka państwowa
Zastosowane metody
Badanie ilościowe
Wyzwania
Ogólnopolski zakres badań i duża grupa respondentów – pracowników różnego rodzaju instytucji, konieczność znalezienia optymalnej ścieżki dystrybucji ankiet
Rezultaty
Stworzenie raportu w klarowny sposób wskazującego percepcję kultury uczciwości oraz kierunki optymalizacji
Projekt obejmował zagadnienia dotyczące trafności, skuteczności, efektywności, użyteczności i trwałości działań w zakresie budowy i promocji kultury uczciwości realizowanych przez Szefa Służby Cywilnej, a także analizę zaangażowania grupy objętej badaniem w działania dotyczące szerzenia kultury uczciwości.
Mimo różnorodności instytucji i stanowisk nasi respondenci – grupa pracowników ministerstw, administracji skarbowej, jednostek centralnych i wojewódzkich – okazała się bardzo zdyscyplinowana. Tylko w ciągu pierwszego tygodnia od wysyłki zaproszeń uzyskaliśmy ponad 3500 ankiet.
Taki respons rate utwierdził nas w przekonaniu co do słuszności obranej ścieżki dystrybucji i umożliwił przygotowanie raportu zaadresowanego do różnych grup odbiorców. Zestawienie w klarowny sposób wskazuje percepcję kultury uczciwości i kierunki jej optymalizacji.