Badanie kampanii społecznej
CASE STUDY
CEL
Ocena skuteczności prowadzonej kampanii społecznej
Branża
Zastosowane metody
Wywiady terenowe i wywiady online
Wyzwania
Szeroki zasięg kampanii i różnorodność stosowanych kanałów komunikacji
Rezultaty
Ewaluacja dotychczas stosowanych przekazów i rekomendacje dla kolejnych działań
Ze względu na złożoność i użycie wielu kanałów dotarcia, zbadanie efektów kampanii Bezpieczny Przejazd było sporym wyzwaniem. Dlatego też – by uwzględnić wszystkie zmienne – zastosowaliśmy zaawansowaną triangulację danych z badań ilościowych, jakościowych oraz social listeningu. Sięgnęliśmy również po analizę jakościową dyskursu medialnego, studia przypadków, analizę SWOT oraz po warsztat rekomendacyjny.
Przeprowadziliśmy szereg wywiadów terenowych, a także badania online, które zrealizowaliśmy między innymi za pośrednictwem Panelu Badawczego Manulo – naszej autorskiej platformy. W 2018 roku uzyskaliśmy próbę N=4072, natomiast w 2020 roku próbę N=3100. Na podstawie zgromadzonych danych przeanalizowaliśmy wszystkie elementy kampanii i poddaliśmy je rzetelnej ewaluacji. Dzięki uzyskanym wynikom mogliśmy przygotować rekomendacje w zakresie kreacji, komunikatów i dopasowania kanałów do potrzeb grup odbiorców.