Badanie znakowania żywności
CASE STUDY
CEL
Badanie systemu znakowania opakowań na temat wartości odżywczych
Branża
FMCG
Zastosowane metody
Badanie ilościowe
Wyzwania
Różnorodność stosowanych koncepcji znakowania towarów, szeroka grupa respondentów
Rezultaty
Poznanie preferencji Polaków w kwestii znakowania produktów i sformułowanie odpowiednich rekomendacji
Żeby poznać te preferencje, przeprowadziliśmy internetowe badania ilościowe CAWI. Wykorzystaliśmy do nich nasz Panel Badawczy Manulo, który umożliwił nam zebranie informacji od reprezentatywnej próby Polaków (N=1000).
Badanie obejmowało szereg materiałów graficznych, które były oceniane przez respondentów, a udzielone przez nich odpowiedzi stały się podstawą do sporządzenia stosownych rekomendacji. Sformułowane wnioski przełożyły się się na stanowisko Polski w Unii Europejskiej i przyczyniły do wyboru najlepszego dla naszego kraju sposobu znakowania produktów spożywczych.