Kaufland – ogólnopolska sieć handlowa
CASE STUDY
CEL
Badanie mechazmów promocyjnych.
Branża
Handlowa
Zastosowane metody
Badania ilościowe metodą CAWI z wykorzystaniem techniki MaxDiff
Wyzwania
Duża grupa respondentów i rozległy obszar badania
Rezultaty
Zwiększenie wolumenu sprzedaży i zysków z niej płynących dzięki naszym rekomendacjom
Naszym zadaniem było zbadanie efektywności mechanizmów reklamowych. Do sprawy podeszliśmy kompleksowo – uruchomiliśmy w naszym Panelu Badawczym Manulo badanie ilościowe (N=1000), w którym zastosowaliśmy bardzo porównywalne wizualnie mechaniki promocyjne, co pozwoliło wyeliminować elementy rozpraszające respondentów. Dzięki wdrożonej technice MaxDiff mogliśmy uchwycić nieuświadomione preferencje konsumentów. Sprawdziliśmy również jak dane przekazy reklamowe interpretowane są przez przebywających w Polsce konsumentów ukraińskich.
Dzięki zgromadzonym danym opracowaliśmy rekomendacje dotyczące sposobów prezentowania promocji, które są najbardziej pożądane przez konsumentów. Zastosowanie najbardziej optymalnego sposobu promocji umożliwiło zwiększenie wolumenu sprzedaży i płynących z niej zysków.