Badanie otoczenia konkurencyjnego w B2B
Przeprowadziliśmy kompleksowe badanie ilościowe dla klienta z branży prawniczej, którego celem była ocena pozycji produktów na tle konkurencji. Nasze badanie objęło wąskie grupy profesjonalistów: prawników z kancelarii, pracowników administracji samorządowej, szkół oraz studentów prawa. Dzięki innowacyjnemu podejściu zwiększyliśmy udział respondentów o 30%.
- Strona Główna
- Realizacje
- Badanie otoczenia konkurencyjnego w B2B
Szczegóły
Klient: Firma z branży prawniczej
Czas trwania: 5 tygodni
Zastosowane metody: Badanie ilościowe
Zaplanuj badanie z Openfield!
Wspieramy firmy w podejmowaniu świadomych decyzji, dostarczając dane, które przekładają się na realne korzyści.

Skontaktuj się
+48 720 815 270
Pracujemy
Kontekst badania
Projekt, który zakładał realizację badania ilościowego w kilku segmentach profesjonalistów z branży prawniczej, to kolejne potwierdzenie tego, że badania B2B to jedne z największych wyzwań dla zespołów badawczych.
Tego typu zlecenia zazwyczaj realizowane są w trudno dostępnych grupach specjalistów, wśród kadry kierowniczej lub zarządczej, która ze względu na ściśle zaplanowany kalendarz z trudem znajduje czas na rozmowę. A mimo to w przypadku tego case study udało nam się zwiększyć udział respondentów aż o 30%.
Wyzwaniem była diagnoza stanu marki oraz submarek kierowanych do wąskich grup profesjonalistów: prawników pracujących w kancelariach prawniczych, osób pracujących w administracji samorządowej i szkołach korzystających z programów zapewniających zgodność z prawem oraz wśród studentów prawa.
Badanie z Openfield
Jak tego dokonaliśmy? Zaczęliśmy od zdefiniowania grup docelowych i zbudowania operatów badawczych. Stworzyliśmy je na podstawie wielu różnych źródeł danych – łączenie danych z kilku źródeł pozwoliło na dodanie kilku parametrów do doboru próby, w oparciu o które mogliśmy budować warstwy.
Następnie przeszliśmy do zaprojektowania ścieżki dotarcia do respondentów – w przypadku badań B2B to jedna z powszechnych trudności. W tym przypadku musieliśmy zaplanować proces szczególnie dokładnie, ponieważ response rate zaplanowany do realizacji wynosił około 40%. Oznaczało to, że mogliśmy sobie pozwolić tylko na utratę niemal co drugiego respondenta.
Żeby zwiększyć skuteczność dotarcia do respondentów, wykorzystaliśmy zachętę w formie dostępu do fragmentu raportu z badania. Powstał on na podstawie kilku dodatkowych pytań badawczych, które wypracowaliśmy z zespołem realizacyjnym po stronie klienta.
Efekty badania
Nasze innowacyjne podejście do badania umożliwiło osiągnięcie znaczących rezultatów:
Zwiększenie udziału respondentów o 30% – co trzeci badany, który początkowo odmówił, zgodził się na udział po deklaracji otrzymania darmowego raportu
Uzyskanie informacji na temat pozycji marki na tle konkurencji
Zbadanie rozpoznawalności marek i submarek w różnych segmentach profesjonalistów
Dostarczenie danych umożliwiających dostosowanie rozwiązań i zwiększenie wolumenu sprzedaży
Dzięki temu każdy wygrywał – respondenci, Klient i nasz Zespół Badawczy. Trójstronna transakcja win-win-win to rozwiązanie, które w Openfield lubimy najbardziej.