Badanie MVP produktu fintechowego

Przeprowadziliśmy kompleksowe badanie na potrzeby rozwoju innowacyjnego produktu fintechowego. Nasz zespół zmierzył się z wyzwaniem dokładnego zrozumienia złożonego systemu finansowania zakupów dla firm, aby następnie przetestować go z potencjalnymi użytkownikami i dostarczyć rekomendacje dla dalszego rozwoju.

Szczegóły

Klient: Firma z branży finansowej

Czas trwania: 5 tygodni

Zastosowane metody: Badania jakościowe ze wsparciem prezentacji produktu

Zaplanuj badanie z Openfield!

Wspieramy firmy w podejmowaniu świadomych decyzji, dostarczając dane, które przekładają się na realne korzyści.

magda szary
Skontaktuj się
office@openfield.pl
+48 720 815 270
Pracujemy
Mon - Pn: 8.00 - 16.00

Kontekst badania

Realizacja badań w środowisku B2B to zazwyczaj nie jedno, a przynajmniej kilka wyzwań na różnych płaszczyznach. Wynikają one przede wszystkim z utrudnionego dostępu do grupy respondentów, którzy ze względu na swoje obowiązki służbowe nie mają zbyt wiele czasu na rozmowę.

W przypadku tej konkretnej współpracy, dodatkowym czynnikiem komplikującym realizację zlecenia była także konieczność przetestowania przez respondentów nowego modelu produktu finansowego przed kontaktem z badaczami. Dobre zrozumienie produktu Klienta zlecającego badania było kluczowe dla jego zaplanowania i przeprowadzenia.

Badanie z Openfield

Nasz zespół badaczy szczegółowo poznał zasady funkcjonowania nowego systemu finansowania zakupów oraz przeprowadził dokładny benchmark rynkowy.

Identyfikacja kluczowych przewag konkurencyjnych

Pozwoliło to zidentyfikować kluczowe przewagi konkurencyjne produktu, pogłębić zrozumienie badanej tematyki i przygotować się do wymagających wywiadów B2B. Poznanie specyfiki produktowej otworzyło zespołowi badawczemu drzwi do przygotowania struktury wywiadów. Istotne było przede wszystkim:

  • Poznanie zwyczajów zakupowych w firmach korzystających z finansowania zewnętrznego
  • Zbadanie powiązań między rodzajem zakupów a wybieranym dla nich mechanizmem finansowym

Sposób wybierania konkretnych mechanizmów finansowych i co stoi za takimi, a nie innymi decyzjami

Zaprojektowanie optymalnego badania

Oprócz bezpośrednich trudności merytorycznych związanych z przeprowadzeniem badania, dodatkowym wyzwaniem dla naszego zespołu było odpowiednie zaplanowanie fieldworku i pogodzenie potrzeb informacyjnych, konieczność testowania prototypu produktu finansowego oraz ograniczone możliwości czasowe respondentów.

Efekty badania

Nasze badanie dostarczyło klientowi szereg konkretnych korzyści, które umożliwiły skuteczne dopracowanie produktu fintechowego:

Dopasowanie produktu do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej

Identyfikacja obszarów wymagających modyfikacji założeń

Przygotowanie konceptów strategicznych do budowania komunikacji

Pogłębione zrozumienie decyzji zakupowych i mechanizmów finansowych wykorzystywanych przez firmy