Badanie MVP produktu fintechowego
Przeprowadziliśmy kompleksowe badanie na potrzeby rozwoju innowacyjnego produktu fintechowego. Nasz zespół zmierzył się z wyzwaniem dokładnego zrozumienia złożonego systemu finansowania zakupów dla firm, aby następnie przetestować go z potencjalnymi użytkownikami i dostarczyć rekomendacje dla dalszego rozwoju.
- Strona Główna
- Realizacje
- Badanie MVP produktu fintechowego
Szczegóły
Klient: Firma z branży finansowej
Czas trwania: 5 tygodni
Zastosowane metody: Badania jakościowe ze wsparciem prezentacji produktu
Zaplanuj badanie z Openfield!
Wspieramy firmy w podejmowaniu świadomych decyzji, dostarczając dane, które przekładają się na realne korzyści.

Skontaktuj się
+48 720 815 270
Pracujemy
Kontekst badania
Realizacja badań w środowisku B2B to zazwyczaj nie jedno, a przynajmniej kilka wyzwań na różnych płaszczyznach. Wynikają one przede wszystkim z utrudnionego dostępu do grupy respondentów, którzy ze względu na swoje obowiązki służbowe nie mają zbyt wiele czasu na rozmowę.
W przypadku tej konkretnej współpracy, dodatkowym czynnikiem komplikującym realizację zlecenia była także konieczność przetestowania przez respondentów nowego modelu produktu finansowego przed kontaktem z badaczami. Dobre zrozumienie produktu Klienta zlecającego badania było kluczowe dla jego zaplanowania i przeprowadzenia.
Badanie z Openfield
Nasz zespół badaczy szczegółowo poznał zasady funkcjonowania nowego systemu finansowania zakupów oraz przeprowadził dokładny benchmark rynkowy.
Pozwoliło to zidentyfikować kluczowe przewagi konkurencyjne produktu, pogłębić zrozumienie badanej tematyki i przygotować się do wymagających wywiadów B2B. Poznanie specyfiki produktowej otworzyło zespołowi badawczemu drzwi do przygotowania struktury wywiadów. Istotne było przede wszystkim:
- Poznanie zwyczajów zakupowych w firmach korzystających z finansowania zewnętrznego
- Zbadanie powiązań między rodzajem zakupów a wybieranym dla nich mechanizmem finansowym
Sposób wybierania konkretnych mechanizmów finansowych i co stoi za takimi, a nie innymi decyzjami
Oprócz bezpośrednich trudności merytorycznych związanych z przeprowadzeniem badania, dodatkowym wyzwaniem dla naszego zespołu było odpowiednie zaplanowanie fieldworku i pogodzenie potrzeb informacyjnych, konieczność testowania prototypu produktu finansowego oraz ograniczone możliwości czasowe respondentów.
Efekty badania
Nasze badanie dostarczyło klientowi szereg konkretnych korzyści, które umożliwiły skuteczne dopracowanie produktu fintechowego:
Dopasowanie produktu do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej
Identyfikacja obszarów wymagających modyfikacji założeń
Przygotowanie konceptów strategicznych do budowania komunikacji
Pogłębione zrozumienie decyzji zakupowych i mechanizmów finansowych wykorzystywanych przez firmy