Badanie kampanii społecznej
Przeprowadziliśmy kompleksową ewaluację skuteczności kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd”, której celem było zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych oraz terenach kolejowych. Nasze badanie zostało zrealizowane dwukrotnie – w latach 2018 i 2020, dostarczając klientowi ocenę efektywności dotychczasowych działań i rekomendacje dla przyszłych inicjatyw.
- Strona Główna
- Realizacje
- Badanie kampanii społecznej
Szczegóły
Klient: Organizator kampanii „Bezpieczny Przejazd”
Czas trwania: 12 tygodni, badanie wieloetapowe
Zastosowane metody: Wywiady terenowe i wywiady online
Zaplanuj badanie z Openfield!
Wspieramy firmy w podejmowaniu świadomych decyzji, dostarczając dane, które przekładają się na realne korzyści.

Skontaktuj się
+48 720 815 270
Pracujemy
Kontekst badania
W przypadku każdej akcji czy kampanii, oprócz planu działania i odpowiednio stworzonego i wdrożonego komunikatu, ważna jest również ewaluacja osiągniętych efektów. Jest to istotne, zwłaszcza w przypadku kampanii społecznych, które mają realnie wpłynąć na ogół społeczeństwa – tak jak realizowana przez naszego Klienta akcja „Bezpieczny Przejazd”, której celem było zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych oraz terenach kolejowych.
Kampania wykorzystywała wiele kanałów dotarcia, co stanowiło wyzwanie przy ocenie jej skuteczności i wymagało zastosowania kompleksowego podejścia badawczego.
Badanie z Openfield
Ze względu na złożoność i użycie wielu kanałów dotarcia, zbadanie efektów kampanii „Bezpieczny Przejazd” było sporym wyzwaniem.
By uwzględnić wszystkie zmienne – zastosowaliśmy zaawansowaną triangulację danych z badań ilościowych, jakościowych oraz social listeningu. Sięgnęliśmy również po:
- Analizę jakościową dyskursu medialnego
- Studia przypadków
- Analizę SWOT
- Warsztat rekomendacyjny
Przeprowadziliśmy szereg wywiadów terenowych, a także badania online, które zrealizowaliśmy między innymi za pośrednictwem Panelu Badawczego Manulo – naszej autorskiej platformy. Badanie charakteryzowało się dużymi próbami respondentów:
- W 2018 roku uzyskaliśmy próbę N=4072
- W 2020 roku badanie objęło próbę N=3100
Na podstawie zgromadzonych danych przeanalizowaliśmy wszystkie elementy kampanii i poddaliśmy je rzetelnej ewaluacji.
Efekty badania
Nasze kompleksowe badanie dostarczyło klientowi szereg wartościowych rezultatów:
Przeprowadziliśmy dokładną ewaluację wszystkich elementów kampanii społecznej
Dostarczyliśmy porównanie efektywności działań w latach 2018 i 2020
Przygotowaliśmy konkretne rekomendacje w zakresie kreacji i komunikatów
Wskazaliśmy optymalny sposób dopasowania kanałów do potrzeb grup odbiorców
Stworzyliśmy podstawę do planowania kolejnych działań komunikacyjnych w ramach kampanii