Badanie kampanii społecznej

Przeprowadziliśmy kompleksową ewaluację skuteczności kampanii społecznej Bezpieczny Przejazd, której celem było zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych oraz terenach kolejowych. Nasze badanie zostało zrealizowane dwukrotnie – w latach 2018 i 2020, dostarczając klientowi ocenę efektywności dotychczasowych działań i rekomendacje dla przyszłych inicjatyw.

Szczegóły

Klient: Organizator kampanii Bezpieczny Przejazd

Czas trwania: 12 tygodni, badanie wieloetapowe

Zastosowane metody: Wywiady terenowe i wywiady online

Zaplanuj badanie z Openfield!

Wspieramy firmy w podejmowaniu świadomych decyzji, dostarczając dane, które przekładają się na realne korzyści.

magda szary
Skontaktuj się
office@openfield.pl
+48 720 815 270
Pracujemy
Mon - Pn: 8.00 - 16.00

Kontekst badania

W przypadku każdej akcji czy kampanii, oprócz planu działania i odpowiednio stworzonego i wdrożonego komunikatu, ważna jest również ewaluacja osiągniętych efektów. Jest to istotne, zwłaszcza w przypadku kampanii społecznych, które mają realnie wpłynąć na ogół społeczeństwa – tak jak realizowana przez naszego Klienta akcja Bezpieczny Przejazd, której celem było zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych oraz terenach kolejowych.

Kampania wykorzystywała wiele kanałów dotarcia, co stanowiło wyzwanie przy ocenie jej skuteczności i wymagało zastosowania kompleksowego podejścia badawczego.

Badanie z Openfield

Ze względu na złożoność i użycie wielu kanałów dotarcia, zbadanie efektów kampanii Bezpieczny Przejazd było sporym wyzwaniem.

Zaawansowana metodologia

By uwzględnić wszystkie zmienne – zastosowaliśmy zaawansowaną triangulację danych z badań ilościowych, jakościowych oraz social listeningu. Sięgnęliśmy również po:

  • Analizę jakościową dyskursu medialnego
  • Studia przypadków
  • Analizę SWOT
  • Warsztat rekomendacyjny
Profesjonalne wywiady terenowe

Przeprowadziliśmy szereg wywiadów terenowych, a także badania online, które zrealizowaliśmy między innymi za pośrednictwem Panelu Badawczego Manulo – naszej autorskiej platformy. Badanie charakteryzowało się dużymi próbami respondentów:

  • W 2018 roku uzyskaliśmy próbę N=4072
  • W 2020 roku badanie objęło próbę N=3100

Na podstawie zgromadzonych danych przeanalizowaliśmy wszystkie elementy kampanii i poddaliśmy je rzetelnej ewaluacji.

Efekty badania

Nasze kompleksowe badanie dostarczyło klientowi szereg wartościowych rezultatów:

Przeprowadziliśmy dokładną ewaluację wszystkich elementów kampanii społecznej

Dostarczyliśmy porównanie efektywności działań w latach 2018 i 2020

Przygotowaliśmy konkretne rekomendacje w zakresie kreacji i komunikatów

Wskazaliśmy optymalny sposób dopasowania kanałów do potrzeb grup odbiorców

Stworzyliśmy podstawę do planowania kolejnych działań komunikacyjnych w ramach kampanii